مقالات

چسب صنعتی و کاربرد آن چیست؟

Industrial glue

به طور روزمره از چسب در خانه ها، ادارات، مدارس، صنایع چوب و کاغذ، صنعت مبلمان و صنایع مختلف دیگر برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. چسب ها به تنهایی بخش بزرگی از فرآیند تولید صنعتی را تشکیل می دهند. چسب های صنعتی دارای مصارف متعددی در صنایع گوناگون می باشند.

انواع چسب صنعتی

چسب محصولات کاغذی

چسب محصولات کاغذی یا چسب کاغذ، در پاکت های نامه، برای مهر و موم کردن پاکت های پستی کاربرد دارد. برای چسباندن کاغذ به یکدیگر نیز از این چسب ها استفاده می کنند.

چسب صنعت خودرو

در حالی که پیچ و مهره اکثرا در صنایع، وسیله ای برای نگهداری قطعات در کنار هم هستند، چسب های صنعتی نیز نقش مهمی در صنعت خودروسازی ایفا می کنند. چسب ها را می توان در فوم خودرو یافت. ضمیمه پارچه به صندلی ها، و حتی حفاظت اکریلیک در خودرو، یک نوع چسب صنعتی است. استفاده از چسب های صنعتی در بخش های خاصی از یک وسیله نقلیه، امکان طراحی بی نظیر در خارج را بدون سخت افزار غیر قابل مشاهده فراهم می کند.

چسب مبلمان و پوشاک

صنعت مبلمان از جمله صنایعی است که مقادیر بالایی از چسب را برای ساخت انواع مبلمان استفاده می کند. چسب در صنعت مبلمان برای چسباندن پایه ها به میز، در صندلی ها برای اتصال قطعات و همچنین اتصال قسمت های پارچه ای به بدنه استفاده می گردد. همچنین گاهی چسب در پوشاک برای تزئینات کلاه و طراحی روی لباس استفاده می شود. با استفاده از چسب ها، محصول نهایی با هزینه های کمتر از دوخت و دوز تولید خواهد شد.

چسب مخصوص صنایع چوب

از صنعت چسب در صنایع چوب و سرامیک استفاده می شود. برای شکل و طراحی چوب یا سرامیک، قطعات باید با هم ترکیب شوند تا محصول نهایی را تشکیل دهند. اگر ترکیب چوب با چسب سخت شود، چوب ممکن است یکپارچگی خود را از دست بدهد. بنابراین چسب صنعتی جایگزین شده که زیبایی چوب، را بدون ترک و یا قطعات فلزی ناخوشایند ارائه می دهد.

این فقط چند نمونه از کاربردهای بسیاری برای چسب صنعتی در کالاهای مصرفی است. به طور معمول، تقریبا چسب صنعتی روزانه در هر چیزی مانند الکترونیک، نجاری و در امور پستی و حمل و نقل استفاده می شود.

چسب صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *